Monday 21 August 2017

Xiaomi Redmi Note 5A launching on August 21


Xiaomi 2017 plans: New and upcoming smartphones in India
Freshly leaked specs and features of Redmi Note 5A have surfaced online, just a day ahead of the highly-anticipated launch event for Xiaomi's budget selfie phone.
A slew of speculations and rumours revolving around the Redmi Note 5A are making waves on the internet while Xiaomi fans would be craving to get a quick look at the complete specs and features leaked so far. We bring you the consolidated version of all the leaks that have surfaced till now in this final round up, ahead of the official launch.
Soft selfie flash

Weibo
Selfie fans are in for a special treat as the recent leak suggests the presence of a soft flash on the front-facing camera, which aims to deliver better selfies in low-light conditions. This is the first time ever a selfie camera on a smartphone is getting the soft flash feature, as no other company in the history of smartphones has achieved this glorious feat.
Dedicated dual SIM slots

Weibo
A fresh leak via Weibo has now confirmed that the Redmi Note 5A will indeed feature three slots – two for SIM cards and one for the microSD card. Check out the leaked image below, which clearly shows three separate slots for SIM1, SIM2 and the microSD card.
Dedicated dual SIM slots apart from a microSD slot come in as another unique feature on this budget phone. We have only seen hybrid dual SIM support on other Redmi smartphones till now.
Multiple variants, launch time and date confirmed via TENAA

Weibo
The recent teaser posted on TENAA has confirmed the launch date and time wherein the Redmi Note 5A is scheduled to launch on August 21 at 19:30 local time.

Weibo
An earlier leak on TENAA had confirmed two different variants namely, Redmi Note 5 and Note 5A. The former is marketed as the high-end variant with improved 16MP rear snapper and a 13MP front-facing selfie camera, while the latter is marketed as the scaled down budget variant 13MP rear camera and a weaker 5MP selfie snapper.
Other key specs of Redmi Note 5 and 5A
Moving on to memory and storage configuration, the premium variant will include 3GB of RAM and 32GB of internal storage which is further expandable up to 128GB via microSD slot. The TENAA listing also shows both the devices running Android 7.1.1 Nougat with MIUI 9 skin out-of-the-box.
Redmi Note 5 is the premium variant with a 5.5in HD display (1280 x 720 pixels) and an unidentified octa-core processor clocked at 1.4GHz. Although there is no clue on the chipset being used for this model, earlier rumours point to Snapdragon 630 SoC.
Under its hood, Redmi Note 5A is reportedly powered by a quad-core Snapdragon 425 processor clocked at 1.4GHz and paired with 2GB of RAM and 16GB of internal storage.
Several specs including the display size, battery capacity and screen resolution are same for both the smartphones with the exception of inbuilt storage and camera capabilities. The Redmi Note 5A will be fuelled by a 3,000mAh battery.
Tags : 5 mi,5i phone,best price xiaomi mi5,buy xiaomi m5,buy xiaomi mi5,buy xiaomi mi5 india,buy xiaomi mi5 online,compare mi note 3 and mi 5,compare redmi note 3 and mi5,cost of mi5,cost of xiaomi mi5,how to order xiaomi mi5,latest mi5 mobile,latest news on xiaomi mi5,latest on xiaomi mi5,latest xiaomi mi5,launch date of xiaomi mi5 in india,m i 5,m i5,m1 5 mobile,m15 phone,m5 xiaomi,mi 4,mi 5,mi 5 128gb,mi 5 128gb price in india,mi 5 16gb,mi 5 16gb price,mi 5 16gb price in india,mi 5 2016,mi 5 32 gb,mi 5 32gb,mi 5 32gb price,mi 5 32gb price in india,mi 5 64gb,mi 5 64gb price in india,mi 5 android,mi 5 availability in india,mi 5 available in india,mi 5 black,mi 5 black price,mi 5 black price in india,mi 5 cell phone,mi 5 colour,mi 5 cost,mi 5 display,mi 5 dual sim,mi 5 expected price in india,mi 5 features and price in india,mi 5 features price,mi 5 gsmarena,mi 5 i,mi 5 images,mi 5 inch mobile,mi 5 inch phone,mi 5 india,mi 5 india price,mi 5 indian price,mi 5 latest mobile,mi 5 launch,mi 5 launch date,mi 5 launch date in india,mi 5 launch in india,mi 5 mobail,mi 5 mobile buy,mi 5 mobile in india,mi 5 mobile launch date,mi 5 mobile launch date in india,mi 5 mobile phone,mi 5 mobile phone price,mi 5 mobile phone price in india,mi 5 mobile phone specifications,mi 5 mobile price,mi 5 mobile price in india,mi 5 mobile review,mi 5 mobile specification,mi 5 model,mi 5 note,mi 5 phone features,mi 5 phone launch,mi 5 phone release date,mi 5 phone specifications,mi 5 price,mi 5 price and specification,mi 5 price flipkart,mi 5 price in delhi,mi 5 price in flipkart,mi 5 price in india,mi 5 price in india flipkart,mi 5 price in mumbai,mi 5 price india,mi 5 pro,mi 5 pro price,mi 5 pro price in india,mi 5 rate,mi 5 review,mi 5 rs,mi 5 sim,mi 5 smartphone,mi 5 smartphone price,mi 5 smartphone price in india,mi 5 specifications,mi 5 specifications and price,mi 5 specs,mi 5 specs price,mi 5 user review,mi 5 white,mi 5 with price,mi 5 xiaomi,mi 5i,mi 5i price,mi 5i price in india,mi 5s,mi 5s price,mi 5s price in india,mi com mi5,mi five,mi fone 5,mi i5,mi m5,mi mi5,mi mobile 5,mi mobile india price,mi new phone,mi note 3 32gb specification,mi note 3 price and specification,mi note 3 specification,mi note 3 specification and price,mi note 5,mi note 5 mobile,mi note 5 price,mi note 5 price in india,mi phone 5,mi phone 5 price,mi phone price and specification,mi phone price in india,mi redmi 3,mi redmi 3 price,mi redmi 5,mi redmi 5 price,mi redmi mobile,mi redmi note 3 specification,mi redmi note 5,mi redmi note 5 price,mi redmi note 5 price in india,mi smartphone price,mi vs redmi,mi xiaomi,mi xiaomi 5,mi xiaomi 5 price,mi xiaomi mi5,mi4i 5,mi5,mi5 16gb price,mi5 32gb,mi5 32gb price,mi5 5,mi5 64gb price in india,mi5 and redmi note 3,mi5 best price,mi5 best price in india,mi5 black in india,mi5 black india,mi5 buy online,mi5 cell phone,mi5 com,mi5 cost in india,mi5 details,mi5 display,mi5 dual sim,mi5 features,mi5 features and price,mi5 features price,mi5 full specification,mi5 images,mi5 in india,mi5 india,mi5 india launch date,mi5 india price,mi5 launch date,mi5 launch date in india,mi5 launch date india,mi5 login,mi5 mobile,mi5 mobile buy online,mi5 mobile features,mi5 mobile in india,mi5 mobile india,mi5 mobile online,mi5 mobile phone,mi5 mobile phone price,mi5 mobile phone specifications,mi5 mobile price,mi5 mobile price in india,mi5 mobile price in india 2015,mi5 mobile release date in india,mi5 mobile review,mi5 mobile specification,mi5 mobile specification and price,mi5 mobile xiaomi,mi5 new mobile,mi5 new phone,mi5 note,mi5 note 3,mi5 note price,mi5 online price,mi5 phone,mi5 phone buy,mi5 phone features,mi5 phone in india,mi5 phone india,mi5 phone number,mi5 phone online,mi5 phone price,mi5 phone price in india,mi5 phone review,mi5 phone specification,mi5 phone xiaomi,mi5 price,mi5 price and specification,mi5 price and specification in india,mi5 price flipkart,mi5 price in delhi,mi5 price in india,mi5 price in india flipkart,mi5 price india,mi5 price online,mi5 price specification,mi5 pro,mi5 pro india,mi5 pro price,mi5 pro price in india,mi5 processor,mi5 rate in india,mi5 redmi,mi5 redmi note 3,mi5 redmi price,mi5 release,mi5 release date,mi5 release date in india,mi5 release date india,mi5 review,mi5 review india,mi5 sale in india,mi5 smartphone,mi5 smartphone price,mi5 specification and price in india,mi5 specification price,mi5 specification with price,mi5 specs,mi5 specs price,mi5 vs redmi note 3,mi5 website,mi5 with price,mi5 xiaomi,mi5 xiaomi india,mi5 xiaomi launch,mi5 xiaomi launch date,mi5 xiaomi launch date in india,mi5 xiaomi mobile phone,mi5 xiaomi phone,mi5 xiaomi price,mi5 xiaomi price in india,mi5 xiaomi release,mi5 xiaomi release date,mi5 xiaomi release date in india,mi5 xiaomi review,mi5 xiaomi specs,mi5i,mi5i mobile,mi5i mobile price,mi5i mobile price in india,mi5i phone,mi5i phone price,mi5i specification,mi5i xiaomi,mi5i xiaomi price,mi5s price,mobile mi5,mobile mi5 price,mobile mi5i,mobile phone mi5,mobile xiaomi mi5,new mi 5,new mi 5 mobile,new mi 5 phone,new mi phone,new mi5 mobile,new mobile mi5,new xiaomi 5,new xiaomi mi5,new xiaomi mi5 price,note 3 xiaomi,note 5 redmi,note 5 xiaomi,note mi5,order xiaomi mi5,phone mi,phone mi 5,phone mi5,phone xiaomi mi5,price for xiaomi mi5,price mi5,price of mi note 3,price of mi5,price of mi5 in india,price of mi5 phone,price of mi5 xiaomi,price of redmi 5,price of redmi mi5,price of redmi phones,price of xiaomi 5,price of xiaomi mi5,price of xiaomi mi5 in india,price xiaomi mi5,rate of xiaomi mi5,red mi 5,red mi 5 launch,red mi 5 price,red mi 5 price in india,red mi 5 pro,red mi note 5,red mi5,red mi5 mobile,red mi5 price,red mi5 price in india,redme 5,redme mi,redme mi 5,redme mi5,redme note 5,redmi,redmi 1 specs,redmi 2 display price,redmi 2 latest price,redmi 2 mobile review,redmi 2s specification,redmi 3,redmi 3 price and specification,redmi 3 spec,redmi 3 specification,redmi 3 specification and price,redmi 5,redmi 5 features,redmi 5 inch mobile,redmi 5 inch phones,redmi 5 mobile,redmi 5 mobile price,redmi 5 note,redmi 5 phone,redmi 5 price,redmi 5 price and specification,redmi 5 price in india,redmi 5 review,redmi 5 specification,redmi 5i,redmi 5i price,redmi 5i price in india,redmi 5s,redmi 5s price,redmi all mobile,redmi i5 price,redmi latest mobile,redmi m5,redmi m5 price,redmi mi 2s,redmi mi 5 launch,redmi mi 5 mobile,redmi mi 5 price,redmi mi 5 pro,redmi mi 5 review,redmi mi 5i,redmi mi 5i price,redmi mi note 5,redmi mi4,redmi mi5,redmi mi5 features,redmi mi5 mobile price,redmi mi5 price,redmi mi5 price and specification,redmi mi5 price in india,redmi mi5 review,redmi mi5 specification,redmi mi5i,redmi mobile cost,redmi mobile list,redmi mobile mi5,redmi mobile models,redmi mobile price,redmi mobile specification,redmi note,redmi note 2,redmi note 2 prime,redmi note 3,redmi note 3 16gb specification,redmi note 3 32gb,redmi note 3 32gb buy online,redmi note 3 32gb full specification,redmi note 3 32gb price,redmi note 3 32gb specification,redmi note 3 and mi5,redmi note 3 buy online,redmi note 3 full specification,redmi note 3 mi5,redmi note 3 mobile,redmi note 3 mobile price,redmi note 3 price,redmi note 3 price and specification,redmi note 3 pro,redmi note 3 sale,redmi note 3 specification,redmi note 3 specification and price,redmi note 3 specification price,redmi note 3 vs mi5,redmi note 5,redmi note 5 mobile,redmi note 5 price,redmi note 5 price in india,redmi note 5 pro,redmi note 5 review,redmi note 5 specification,redmi note mi 5,redmi note mi5,redmi note mobile,redmi note specification,redmi specification,redmi xiaomi 5,redmi xiaomi mi5,redmi5,redmi5 price,release date of mi 5 in india,release date of xiaomi mi5 in india,review xiaomi mi5,shaomi mi5,spec xiaomi mi5,upcoming xiaomi mi5,where to buy xiaomi mi5,www mi 5,www mi5 mobile,www mi5 mobile com,www xiaomi mi5,xi mi 5,xiaomi 5,xiaomi 5 black,xiaomi 5 dual sim,xiaomi 5 inch mobile,xiaomi 5 india,xiaomi 5 launch date in india,xiaomi 5 mi,xiaomi 5 mi5,xiaomi 5 mobile,xiaomi 5 phone,xiaomi 5 price,xiaomi 5 price in india,xiaomi 5 pro,xiaomi 5 release date,xiaomi 5 review,xiaomi 5 specs,xiaomi 5i,xiaomi 5i price,xiaomi 5i price in india,xiaomi 5s,xiaomi 5s price,xiaomi i5,xiaomi latest phone,xiaomi latest phone mi5,xiaomi m 5,xiaomi m15 price,xiaomi m5,xiaomi m5 buy,xiaomi m5 mobile,xiaomi m5 price,xiaomi m5 price in india,xiaomi m5 pro,xiaomi m5 release,xiaomi m5 release date,xiaomi m5 review,xiaomi m5 specs,xiaomi m5i,xiaomi me5,xiaomi mi,xiaomi mi 4,xiaomi mi 5 16gb,xiaomi mi 5 32 gb,xiaomi mi 5 3gb ram with 16 mp,xiaomi mi 5 64gb,xiaomi mi 5 availability,xiaomi mi 5 buy online,xiaomi mi 5 india price,xiaomi mi 5 launch,xiaomi mi 5 launch date,xiaomi mi 5 launch date in india,xiaomi mi 5 mobile price,xiaomi mi 5 mobile price in india,xiaomi mi 5 plus price,xiaomi mi 5 price india,xiaomi mi 5 release,xiaomi mi 5 s,xiaomi mi 5 smartphone,xiaomi mi 5 specs,xiaomi mi 5i price,xiaomi mi 5s,xiaomi mi 5s price in india,xiaomi mi max,xiaomi mi note 5,xiaomi mi note 5 price in india,xiaomi mi3,xiaomi mi4,xiaomi mi4c,xiaomi mi4i,xiaomi mi5,xiaomi mi5 128gb price in india,xiaomi mi5 16gb,xiaomi mi5 16gb price,xiaomi mi5 16gb price in india,xiaomi mi5 2016,xiaomi mi5 32gb,xiaomi mi5 32gb 4g smartphone,xiaomi mi5 32gb price,xiaomi mi5 32gb price in india,xiaomi mi5 5,xiaomi mi5 64gb,xiaomi mi5 64gb price in india,xiaomi mi5 availability,xiaomi mi5 availability in india,xiaomi mi5 available in india,xiaomi mi5 best price,xiaomi mi5 black,xiaomi mi5 buy,xiaomi mi5 buy online india,xiaomi mi5 camera,xiaomi mi5 colours,xiaomi mi5 com,xiaomi mi5 cost,xiaomi mi5 cost in india,xiaomi mi5 details,xiaomi mi5 display,xiaomi mi5 dual sim,xiaomi mi5 expected price,xiaomi mi5 expected price in india,xiaomi mi5 features,xiaomi mi5 features and price,xiaomi mi5 features and price in india,xiaomi mi5 full specification,xiaomi mi5 gold,xiaomi mi5 gsmarena,xiaomi mi5 hinta,xiaomi mi5 images,xiaomi mi5 in india,xiaomi mi5 india,xiaomi mi5 india launch,xiaomi mi5 india launch date,xiaomi mi5 india price,xiaomi mi5 info,xiaomi mi5 kaina,xiaomi mi5 latest,xiaomi mi5 latest news,xiaomi mi5 launch,xiaomi mi5 launch date,xiaomi mi5 launch date in india,xiaomi mi5 launch date india,xiaomi mi5 launch in india,xiaomi mi5 lowest price,xiaomi mi5 lte,xiaomi mi5 mini,xiaomi mi5 mobile,xiaomi mi5 mobile phone,xiaomi mi5 mobile price,xiaomi mi5 mobile price in india,xiaomi mi5 models,xiaomi mi5 new,xiaomi mi5 news,xiaomi mi5 note,xiaomi mi5 note 3,xiaomi mi5 official,xiaomi mi5 official price,xiaomi mi5 official website,xiaomi mi5 online,xiaomi mi5 online booking,xiaomi mi5 online buy,xiaomi mi5 online price,xiaomi mi5 online purchase,xiaomi mi5 online shopping,xiaomi mi5 order,xiaomi mi5 phone,xiaomi mi5 phone price,xiaomi mi5 phone price in india,xiaomi mi5 plus,xiaomi mi5 plus full specification,xiaomi mi5 plus price,xiaomi mi5 plus specification,xiaomi mi5 plus specs,xiaomi mi5 pret,xiaomi mi5 price,xiaomi mi5 price & specification,xiaomi mi5 price and features,xiaomi mi5 price and specification,xiaomi mi5 price and specification in india,xiaomi mi5 price flipkart,xiaomi mi5 price in china,xiaomi mi5 price in flipkart,xiaomi mi5 price in india,xiaomi mi5 price in india flipkart,xiaomi mi5 price in india online,xiaomi mi5 price in india specification,xiaomi mi5 price india,xiaomi mi5 price list,xiaomi mi5 price online,xiaomi mi5 price philippines,xiaomi mi5 prime,xiaomi mi5 prime price,xiaomi mi5 prime specs,xiaomi mi5 pro,xiaomi mi5 pro 128gb,xiaomi mi5 pro india,xiaomi mi5 pro price,xiaomi mi5 pro price in india,xiaomi mi5 pro release date,xiaomi mi5 pro review,xiaomi mi5 pro specs,xiaomi mi5 processor,xiaomi mi5 rate,xiaomi mi5 redmi note 3,xiaomi mi5 release,xiaomi mi5 release date,xiaomi mi5 release date and price,xiaomi mi5 release date in india,xiaomi mi5 release date in india and price,xiaomi mi5 release date india,xiaomi mi5 release in india,xiaomi mi5 review,xiaomi mi5 rs,xiaomi mi5 s,xiaomi mi5 sale,xiaomi mi5 sar,xiaomi mi5 sar value,xiaomi mi5 smartphone,xiaomi mi5 specification and price,xiaomi mi5 specification and price in india,xiaomi mi5 specs,xiaomi mi5 specs and price,xiaomi mi5 vs redmi note 3,xiaomi mi5 white,xiaomi mi5 with price,xiaomi mi5c,xiaomi mi5i,xiaomi mi5i price,xiaomi mi5i price in india,xiaomi mi5s,xiaomi mi5s price,xiaomi mii5,xiaomi mobile mi5,xiaomi mobile mi5 price,xiaomi new phone mi5,xiaomi ni5,xiaomi note,xiaomi note 3,xiaomi note 3 price,xiaomi note 3 pro,xiaomi note 5,xiaomi note 5 price,xiaomi note 5 price in india,xiaomi note mi5,xiaomi phone,xiaomi phone 5,xiaomi phone mi5,xiaomi price,xiaomi pro 5,xiaomi red mi5,xiaomi redmi,xiaomi redmi 2,xiaomi redmi 2 cheapest price,xiaomi redmi 3 price,xiaomi redmi 3 spec,xiaomi redmi 3 specification,xiaomi redmi 3 specs,xiaomi redmi 5,xiaomi redmi 5 price,xiaomi redmi 5 price in india,xiaomi redmi 5i,xiaomi redmi 5s,xiaomi redmi m5,xiaomi redmi mi 5,xiaomi redmi mi5,xiaomi redmi mi5 price,xiaomi redmi mi5 price in india,xiaomi redmi mobile,xiaomi redmi note 3,xiaomi redmi note 3 32gb,xiaomi redmi note 3 full specification,xiaomi redmi note 3 price,xiaomi redmi note 3 pro,xiaomi redmi note 3 specification,xiaomi redmi note 5,xiaomi redmi note 5 price,xiaomi redmi note 5 price in india,xiaomi redmi note 5a,xiaomi redmi note mi5,xiaomi redmi specs,xiaomi specs,xiomi mi5

No comments:

Post a Comment